mgr Michał Płóciennik
mgr Michał Płóciennik
Odbyte studia:
a) 2007-2010 r.- studia filozoficzne na Akademii im. Jana Długosza w Częstochowie ukończone z tytułem licencjata
praca licencjacka z filozofii: Tragizm egzystencji i możliwości jego przezwyciężenia w filozofii Miguela de Unamuno,promotor: prof. dr hab. Andrzej Zalewski, stron 79
b) 2004-2010 r. studia teologiczne na Uniwersytecie Papieskim Jana Pawła II w Krakowie ukończone z tytułem magistra;praca magisterska z teologii: Trynitarna istota chrześcijaństwa w ujęciu Włodzimierza Łosskiego,promotor: ks. dr Teofil Siudy, stron 260
c) od 2011 r. rozpoczęte studia doktoranckie na:
- Wydziale Filozoficznym Uniwersytetu Papieskiego Jana Pawła II w Krakowie, seminarium doktoranckie z filozofii religii, opiekun naukowy: o. prof. dr hab. Jan Andrzej Kłoczowski,
- Wydziale Teologicznym Uniwersytetu Papieskiego Jana Pawła II w Krakowie, (w zawieszeniu)
d) od 2014 r. rozpoczęte podyplomowe Studia Z Bioetyki w Międzywydziałowym Instytucie Bioetyki Uniwersytetu Papieskiego Jana Pawła II w Krakowie
Publikacje zbiorczo (okres 2012 - 2015):
- 9 artykułów + 6 złożonych do druku - 32 pkt.
- 4 recenzje + 2 złożone do druku - 8 pkt.
- 3 sprawozdania z konferencji - złożone do druku
- 27 referatów wygłoszonych na konferencjach
- organizacja życia naukowego:
- 2 konferencje zorganizowane
a) publikacje:
ARTYKUŁY:
- (4 pkt.) Zen jako milczenie milczenia, a więc mistyczna daność takości poza dualnymi skrajnościami mowy i milczenia, [w:] Milczenie. Antropologia-Hermeneutyka, red. A. Regiewicz, A. Żywiołek, Częstochowa 2014, s. 149-161.
- (4 pkt.) Między „logosem bycia” a „byciem logosu”. Ku źródłowej problematyce wychowawczej w warunkach współczesności, [w:] Współczesne zagrożenia wychowania. Studium z pogranicza pedagogiki i filozofii, red. J. Spętana, Środa Wielkopolska 2014, s. 99- 110. (praca na s. 102-105 zawiera rozszerzony fragment niepublikowanej pracy licencjackiej).
- (0 pkt.) Zen jako miejsce dialogu i spotkania chrześcijaństwa i buddyzmu? Glossa do pomysłu i propozycji Hugo M. Enomiya-Lassalle i Willigisa Jägera, [w:] „Humaniora. Czasopismo internetowe” nr 2(6) 2014, s. 85-93.
- (4 pkt.) Tzw. dowód ontologiczny (ratio Anselmi) jako jedyny możliwy „dowód-Urgrund dowodów” na istnienie Boga i na istnienie człowieka/świata, [w:] (Nie)konkluzywność dowodów na istnienie Boga, red. Z. Sajdek, D. Bentke, Kraków 2013, s. 37-67.
- (4 pkt.) Teologia trynitarna Tertuliana na podstawie Przeciw Prakseaszowi. Znaczenie i perspektywy teologiczno-filozoficznej, [w:] „Filozofia X”. Prace Naukowe Akademii im. Jana Długosza w Częstochowie, Częstochowa 2013, s. 57-81.
- (4 pkt.) Hermeneutyczny charakter doświadczenia transcendentalnego w ujęciu Karla Rahnera, [w:] W poszukiwaniu fundamentów czyli o potrzebie stałości w zmieniającym się świecie. Księga Jubileuszowa ofiarowana profesorowi Adamowi Rosołowi, red. K. Kowal, A. Konert, Częstochowa 2013, s. 127-141.
- (4 pkt.) Metanoia ku życiu w „wymiarze głębi”. Ugruntowanie pedagogiki jako paideiahodii wobec wyzwań współczesności, [w:] Wychowanie: czy może „obejść się” bez duchowości, red. J. Bartoszewski, J. Swędrak, E. Struzik, Kraków 2013, s. 370-382- praca na s. 72 zawiera fragment niepublikowanej pracy licencjackiej Tragizm egzystencji i możliwości jego przezwyciężenia w filozofii Miguela de Unamuno
- (4 pkt.) Aporetyczna nieodzowność zbawczego istnienia Boga w myśli Miguela de Unamuno, [w:] „Filozofia IX”. Prace Naukowe Akademii im. Jana Długosza w Częstochowie, Częstochowa 2012, s. 161-182- rozszerzona wersja fragmentu niepublikowanej pracy licencjackiej Tragizm egzystencji i możliwości jego przezwyciężenia w filozofii Miguela de Unamuno
- (0 pkt.) Poczucie tragiczności życia jako źródłowe doświadczenie człowieczeństwa w myśli Miguela de Unamuno, [w:] „Studia Sieradzana” 2/2012, s. 62-75 (rozszerzona wersja fragmentu niepublikowanej pracy licencjackiej Tragizm egzystencji i możliwości jego przezwyciężenia filozofii Miguela de Unamuno).
RECENZJE:
- (0 pkt.) [rec.] Sławomir Chrost, Homo capax Dei jako ideał wychowania, Wydawnictwo Impuls, Kraków 2013, ss. 194, [w:] „Veritati et caritati” t. 3, Częstochowa 2014, s. 271-278.
- (4 pkt.) (Nie?-)hermetyczna (nie?-)możliwość hermeneutyki?, [Rec:] Mariusz Oziębłowski, Hermetyczna możliwość hermeneutyki. Analiza funkcji filozofii hermeneutycznej w koncepcjach Wilhelma Diltheya i Hansa-Georga Gadamera, Wydawnictwo «scriptum», Częstochowa-Kraków 2012, ss. 314- „Filozofia X”. Prace Naukowe Akademii im. Jana Długosza w Częstochowie, Częstochowa 2013, s. 191-206.
- (0 pkt.) Sumienie jako życiowy kompas, [Rec:] Wiesław Szuta, Potrójnie o sumieniu - „Filozofia X”. Prace Naukowe Akademii im. Jana Długosza w Częstochowie, Częstochowa 2013, s. 185-189.
- (4 pkt.) [rec.] André Comte-Sponville, Duchowość ateistyczna. Wprowadzenie do duchowości bez Boga, przeł. E. Aduszkiewicz, „Czarna Owca” Warszawa 2011, [w:] „Filozofia IX”. Prace Naukowe Akademii im. Jana Długosza, Częstochowa 2012, s. 225-235,
b) artykuły złożone do druku:
- (4 pkt.) Capaxualno-możliwościowy charakter tajemnicy śmierci w filozofii Miguela de Unamuno. Między nadzieją nieśmiertelności a rozpaczą unicestwienia- do „Filozofia XI”. Prace naukowe Akademii im. Jana Długosza w Częstochowie- rozszerzona wersja fragmentu niepublikowanej pracy licencjackiej Tragizm egzystencji i możliwości jego przezwyciężenia w filozofii Miguela de Unamuno
- Z-chrystianizowany zen czy z-zenizowane chrześcijaństwo? Analiza krytyczna propozycji benedyktyna i mistrza zen Willigisa Jägera- do publikacji pokonferencyjnej V-tego Toruńskiego Sympozjum poświęconego Alternatywnym Ruchom Religijnym: „Duchowość Dalekiego Wschodu a chrześcijaństwo. Dialog czy konfrontacja?”,
- Soterio-logicznie z człowiekiem o człowieku dzisiaj, [rec.] Marek Szulakiewicz, O człowieku w czasach trudnych. Urywki filozoficzne, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, Toruń 2012, s. 294- do „Filozofia XI”. Prace naukowe Akademii im. Jana Długosza w Częstochowie,
- Sprawozdanie z ogólnopolskiej studencko-doktoranckiej konferencji naukowej Prawa człowieka w ich wczoraj, dzisiaj i jutro. Między sensem (duchem) a informacją (literą)- Częstochowa 9.04.2014 r.,
- Sprawozdanie ze studencko-doktoranckiej konferencji naukowej SENS-KULTURA NAUKA. Między możliwością a koniecznością filozofowania w XXI wieku (16-17.05. 2014 r. Schronisko PTTK na Przysłopie pod Baranią Górą),
- Sprawozdanie z ogólnopolskiej konferencji naukowej Negacja- konteksty logiczne, antropologiczne, metafizyczne, ośrodek „Orle Gniazdo Hucisko” w Jurze (gmina Włodowice) 25-26 września 2014 r.,
- Logika etyki daru czy udoskonalania? [rec.] Michael J. Sandel, Przeciwko udoskonalaniu człowieka. Etyka w czasach inżynierii genetycznej, tłum. O. Siara, Kurhaus, Warszawa 2014, s. 125- do „Słupskich Studiów Filozoficznych”,
- Nadzieja Sensu/Sens Nadziei jako metanoia (z) pesymizmu. Introdukcja i zachęta do filozofii „bezbożnego poszukiwacza Boga” -Lwa N. Tołstoja- do „Słupskich Studiów Filozoficznych”,
- Więcej niż pedagogika. W kierunku konwersyjnego ujaśnienia źródłowego charakteru filozofii wychowania- do publikacji pokonferencyjnej „Skąd przyszliśmy-dokąd idziemy”,
- „Pełna negacja jest istotą tego, co pozytywne”. Jiddu Krishnamurtiego bezdrożna droga do Prawdy- do publikacji pokonferencyjnej „Negacja – konteksty logiczne, antropologiczne, metafizyczne”
- Czy można nauczyć się być?(Za-)istnienie jako fundamentalna sytuacja graniczna człowieka i jej odpowiedzialnościowe (więcej niż pedagogiczne) implikacje- do publikacji pokonferencyjnej „Człowiek w sytuacji granicznej- pedagogiczne interpretacje...”
Udział w konferencjach:
1)* 6-7.05. 2011 r. Łódź, Uniwersytet Łódzki, „Bóg Wschodu i Zachodu. Perspektywa antropologiczna”, referat: Trynitarno (trynito-logiczna)- chrystyczna (chrysto-logiczna) hermeneutyka tożsamości człowieka jako misterium pleromicznej odpowiedzi na ludzką autopytajność,
2)* 13.04.2012 Poznań, Wyższa Szkoła Nauk Humanistycznych i Dziennikarstwa w Poznaniu, „Oblicza kryzysu współczesnego człowieka”, referat: Pustynna nie/neo-obecność „wymiaru głębi”- wyzwanie i konteksty kryzysu tożsamości i sensu istnienia współczesnego człowieka
3)* 24.05.2012 Środa Wielkopolska, Wielkopolska Wyższa Szkoła Społeczno-Ekonomiczna w Środzie Wlkp „Współczesne zagrożenia wychowawcze”, referat: Między „logosem bycia” a „byciem logosu”. Ku źródłowej problematyce wychowawczej w warunkach współczesności
4)* 27-28.09.2012 Częstochowa, Akademia im. Jana Długosza w Częstochowie „Jak uprawiać i pisać historię filozofii; jak jej nauczać?”, referat: Na-u-cza(y)ć historii filozofii- ale jakiej?
5)*25-26.10.2012, Warszawa UKSW, „JAK UCZYĆ BY NAUCZYĆ ? O ODWAŻNYM UCZENIU FILOZOFII I ETYKI NA WSZYSTKICH ETAPACH KSZTAŁCENIA”, referat: „Jesteśmy biegli w wielu umiejętnościach, ale mało kto opanował umiejętność życia” (T .Gadacz). Nie tylko autobiograficzna refleksja nad koniecznością i metodyką nauczania filozofii w gimnazjum
6)*5.12.2012, Sieradz Wyższa Szkoła Humanistyczno-Ekonomiczna, „Ogólnopolska Konferencja Naukowa Wychowanie, kształtowanie, formowanie. Czy współczesna pedagogika poradzi sobie bez duchowości?”referat: Metanoia ku życiu w „wymiarze głębi”. Ugruntowanie pedagogiki jako paideiahodii wobec wyzwań współczesności
7)15.03.2013, Poznań, Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, „Mistyka Wschodu i Zachodu”,referat: „Właściwym celem wszelkiego filozofowania jest intuitio mystica” (F. Nietzsche). Spotkanie Wschodu i Zachodu w projekcie mistyki filozoficznej Karla Alberta
8)19.04.2013- Kraków, Uniwersytet Papieski Jana Pawła II w Krakowie, „(Nie)konkluzywność dowodów na istnienie Boga”,referat: Tak zwany dowód ontologiczny (ratio Anselmi) jako jedyny możliwy „dowód-Urgrund dowodów na istnienie Boga i na istnienie człowieka/świata. Aporie, konteksty, możliwości
9) 24.05.2013- Poznań, Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, „Nowe ruchy religijne w ujęciu interdyscyplinarnym”, referat: Trans-buddyjski (zachodni?) zen- między tradycją a nowym ruchem religijnym
10)25.05.2013- Ustroń, Akademia im. Jana Długosza w Częstochowie, „Spotkania i rozmyślania na szczycie”referat: Odzyskać perspektywę kosmoteandryczną (R.Panikkar). Ku sakramentalnemu byciu człowieka kosmosem, w kosmosie i z kosmosem
11)7.06.2013- Poznań, Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, „Muzyka w przestrzeni publicznej. Filozofia muzyki”, referat: Hip-hop jako topos wydarzania się tego, co filozoficzne. Przyczynek do edukacji filozoficznej z egzystencjalno-muzycznej głębi współczesnej kultury
12)*24-25.09.2013- Częstochowa, Akademia im. Jana Długosza w Częstochowie, „Milczenie. Antropologia-Hermeneutyka” referat: Zen jako milczenie milczenia, a więc mistyczna daność takości poza dualnymi skrajnościami mowy i milczenia
13)* 17-18.10.2013- Katowice, Uniwersytet Śląski, „«Z mroku głos przemówił do Mojżesza; i z mroku Słowo przybywa do nas» (Abraham Joshua Heschel). Słowo wobec doświadczenia T(t)ajemnicy
referat: U-śmiech (Buddy/Mahakaśjapy) jako topos wydarzania się (T)takości (T)tajemnicy. Ku niedualnej via media pomiędzy słowem i milczeniem
14)* 24-25.10.2013- Częstochowa, Akademia im. Jana Długosza w Częstochowie, „Filozofia polska na tle filozofii europejskiej XX w.”, referat: Polska recepcja klasycznej filozofii indyjskiej- Leon Cyboran
15)*12-14.11.2013- Toruń, V Toruńskie Sympozjum poświęcone Alternatywnym Ruchom Religijnym, „Duchowość Dalekiego Wschodu a chrześcijaństwo. Dialog czy konfrontacja?”, referat: Z-chrystianizowany zen czy z-zenizowane chrześcijaństwo? Analiza krytyczna propozycji benedyktyna i mistrza zen Willigisa Jägera
16)* 28-29.03.2014- Poznań, Uniwersytet im, Adama Mickiewicza w Poznaniu, III Interdyscyplinarna Konferencja Naukowa. „Filozofia i etyka w szkole. Edukacja artystyczna- wyzwania”
referat: „W dzisiejszych czasach istnieją profesorowie filozofii, a nie filozofowie” H.D. Thoreau. O fundamentalnej bolączce polskiej edukacji filozoficznej obrazoburczo, ale z troską i ku nadziei
17)9.04.2014- Częstochowa, Akademia im. Jana Długosza w Częstochowie, (ogólnopolska) studencko-doktorancką konferencję naukową w ramach Międzynarodowego Festiwalu WATCH DOCS. Prawa człowieka w filmie „Prawa człowieka w ich wczoraj, dzisiaj i jutro. Między sensem (duchem) a informacją (literą)”, referat: Transcendentalna godność bez t(T)ranscendencji? Ku źródłowej a-meta-antropologicznej aporii zachodniej idei praw człowieka
18)* 26-27.04.2014- Poznań, Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, V Ogólnopolska Konferencja Naukowa „Religia a dialog”,referat: Zen jako miejsce dialogu i spotkania chrześcijaństwa i buddyzmu? Glossa do pomysłu i propozycji Hugo M. Enomiya- Lassalle i Willigisa Jägera
19) 16-17.05.2014- Schronisko PTTK Przysłop pod Baranią Górą, studencko-doktorancka konferencja „SENS- KULTURA- NAUKA. Między możliwością a koniecznością filozofowania w XXI wieku”
referat: Współ-filozofując z „innymi”. W stronę filozoficzności-filozofii interkulturowej
20)* 23-24.05.2014- Poznań, Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, Ogólnopolska Konferencja Naukowa „Religia a metoda”, referat: Problem (nie-)możliwości „podejścia” obiektywnego w naukach religiologicznych. Kilka uwag w kontekście refleksji Andrzeja Bronka
21)24-25.05.2014- Kraków, Uniwersytet Pedagogiczny w Krakowie, XII Ogólnopolskie Filozoficzne Forum Młodych,referat: Transcendentalno-etyczny postulat doświadczenia Tajemnicy s(S)ensu w ujęciu Bernharda Weltego jako remedium na post- i hiper- metafizyczne Sitz im Leben „współczesnego człowieka”
22)* 25-26.09. 2014 r., ośrodek „Orle Gniazdo Hucisko” w Jurze (gmina Włodowice), Akademia im. Jana Długosza w Częstochowie, „Negacja – konteksty logiczne, antropologiczne, metafizyczne”,referat: „Pełna negacja jest istotą tego, co pozytywne”. Jiddu Krishnamurtiego bezdrożna droga do Prawdy
23) 6-7.11.2014 r., Warszawa, Uniwersytet Warszawski, I Ogólnopolska Studencko-Doktorancka Konferencja Pedagogiczna „Skąd przyszliśmy-dokąd idziemy”, referat: Więcej niż pedagogika. W kierunku konwersyjnego ujaśnienia źródłowego charakteru filozofii wychowania
24) 4.12.2014 r., Częstochowa, Akademia im. Jana Długosza w Częstochowie, studencko-doktorancka konferencja naukowa „Problem kary śmierci- historia i współczesność”, referat: Punitio capitalis jako problem partykularny? W kierunku poszukiwania właściwej optyki umożliwiającej integralne podjęcie zagadnienia kary śmierci
25)* 24.02.2015 r., Stalowa Wola, Katedra Pedagogiki Katolickiej- Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II Wydział Zamiejscowy Prawa i Nauk o Społeczeństwie w Stalowej Woli, Międzynarodowa Konferencja Naukowa „Autorytet: mieć czy być?”, referat: Ani (neti) mieć, ani być (neti)... Między absolutnością autorytetu a autorytetem absolutności
26) 3-4.03.2015 r., Częstochowa, Akademia im. Jana Długosza w Częstochowie, IV Międzynarodowe Forum Doktorantów Historyk-Fakt-Metoda, referat: Czy faktycznie można udowodnić istnienie historii? O fundamentalnych aporiach myślenia historii/historycznościowo-historycznego
27)* 26.03.2015 r., Warszawa, Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej, Ogólnopolska Konferencja Naukowa „Człowiek w sytuacji granicznej – pedagogiczne interpretacje”
referat: Czy można nauczyć się być?(Za-)istnienie jako fundamentalna sytuacja graniczna człowieka i jej odpowiedzialnościowe (więcej niż pedagogiczne) implikacje
* konferencje profesorskie (w odróżnieniu od konferencji studencko-doktoranckich)
Organizacja konferencji naukowych:
- 9.04.2014- Częstochowa, Akademia im. Jana Długosza w Częstochowie, (ogólnopolska) studencko-doktorancka konferencja naukowa w ramach Międzynarodowego Festiwalu WATCH DOCS. Prawa człowieka w filmie „Prawa człowieka w ich wczoraj, dzisiaj i jutro. Między sensem (duchem) a informacją (literą)”,
- 16-17.05.2014- Schronisko PTTK Przysłop pod Baranią Górą, studencko-doktorancka konferencja „SENS- KULTURA- NAUKA. Między możliwością a koniecznością filozofowania w XXI wieku”
Udział „w” i organizacja naukowo-badawczych spotkań filozoficznych:
- uczestnictwo w comiesięcznych spotkaniach naukowych Zakładu Filozofii Akademii im. Jana Długosza w Częstochowie- 4-krotne wystąpienia referatowe, ostatnie:
19.03.2014- Nadzieja Sensu/Sens Nadziei jako metanoia (z) pesymizmu. Introdukcja i zachęta do filozofii „bezbożnego poszukiwacza Boga” - Lwa N. Tołstoja
- uczestnictwo w spotkaniach Polskiego Towarzystwa Filozoficznego- oddział w Częstochowie- na Walnym Zgromadzeniu Delegatów PTF w lutym 2012 r. zostałem członkiem Polskiego Towarzystwa Filozoficznego (oddział w Częstochowie), organizacja czterech spotkań,
- pomysłodawca, założyciel i opiekun Sekcji Filozoficzno-Religioznawczej Studenckiego Koła Naukowego Filozofów,
- 10.12.2012- organizacja oraz moderowania spotkania z rabinem Boazem Pashem Co każdy powinien wiedzieć o judaizmie?, Akademia im. Jana Długosza w Częstochowie, przy współpracy z: Kołem Naukowym Studentów Filozofii, Instytutem Sacra Designu, NZS AJD, TSKŻ oddział Częstochowa,
- 06.06.2013- pomysłodawca, organizator i moderator panelu dyskusyjnego: O (nie)możliwości zbawienia bez Boga. Chrześcijaństwo i buddyzm wobec siebie i współczesnego świata
Uczestnicy: ks. dr hab. Sławomir Zieliński (UŚ), dr hab. Artur Przybysławski (UJ), mgr Michał Płóciennik (UPJP II)
- 21.01.2014- pomysłodawca, organizator i moderator panelu dyskusyjnego: Ekumenizm- dlaczego i po co? Odpowiedź katolika, prawosławnego i ewangelika”, zorganizowanego w ramach Tygodnia Modlitw o Jedność Chrześcijan.Uczestnicy: ks. dr Jarosław Grabowski, ks. kpt Adam Glajcar, ks. mitrat Mirosław Drabiuk, mgr Michał Płóciennik (UPJP II)
- 11.04.2014- udział w panelu dyskusyjnym (wraz z dr. Andrzejem Margasińskim, psychologiem i pedagogiem) zorganizowanym w ramach „Festiwalu Watch Docs. Prawa człowieka w filmie” pt. Problematyka prawa do tożsamości współczesnego człowieka
- 21.05.2014- udział w panelu dyskusyjnym zorganizowanym przez Studenckie Koło Naukowe Filozofów AJD nt. Problem (nie)-możliwości uniwersalnej wizji człowieka i etyki na początku XXI wieku (Personalistyczne dziedzictwo Kanta vs. współczesne trendy myślowe)
- 22.20.2014- współpomysłowdawca, współorganizator i uczestnik panelu dyskusyjnego: O kształt współczesnej kultury: kontrkulturowy czy antykulturowy charakter rap-u i muzyki alternatywnej, zorganizowanego przez: Studenckie Koło Naukowe AJD i Festiwal Dekonstrukcji Słowa ”CZYTAJ!”
Uczestnicy:
prof. AJD Adam Regiewicz - kulturoznawca, muzyk (dyrektor Instytutu Filologii Polskiej AJD, Pracownia Komparatystyki Kulturowej) mgr Tomasz Florczyk - polonista, współorganizator Festiwalu Dekonstrukcji Słowa "CZYTAJ!" mgr Michał Płóciennik - filozof, teolog (Uniwersytet Papieski Jana Pawła II w Krakowie, wicedyrektor Centrum Dialogu Międzykulturowego w Częstochowie) Mikołaj Mądrzyk "Mikser" - raper, freestyle'owiec
Prowadzenie: mgr Marek Barton
w ramach promocji panelu udział w audycji radiowej w Radiu Fiat wraz z Markiem Bartonem i Mikołajem Mądrzykiem „Mikserem”
- 30.03.2015 r.- współorganizacja i współprowadzenie panelu dyskusyjnego Współczesne spory o płciowość w ramach Ala-Slot-u, Częstochowa, Zespół Szkół Artystycznych i Akademickich Ala
Uczestnicy:
Michał Gauza – mężczyzna ubierający się w kobiece ubrania, uczestnik wielu debat i akcji społecznych dedykowanych propagowaniu tolerancji płciowej,
Marta Frej – artystka i feministka,
Ewa Depta – antropolog kultury o lewicowych poglądach,
Tomek Kosiński – ateista i feminista,
prof. Adam Regiewicz – chrześcijanin, ojciec rodziny wielodzietnej, lider rockowego zespołu chrześcijańskiego,
dr Andrzej Margasiński – psycholog, wykładowca (AJD)
Działalność filozoficzno-promocyjna:
- autor tekstów, tekstów ulotki i plakatu promujących studia filozoficzne na Akademii im. Jana Długosza w Częstochowie;
- pomysłodawca, organizator oraz moderator spotkań z młodzieżą gimnazjalną i licealną w Częstochowie i Koszalinie, dotyczących filozofii pod hasłem: Czy w dobie Facebooka ktoś jeszcze mądrości i sensu istnienia szuka, czyli po co współczesnemu człowiekowi filozofia?
30.03.2012- spotkanie w Autorskim Liceum Artystycznym i Akademickim w Częstochowie
2.04.2012- spotkania w Katolickim Liceum i Gimnazjum SPSK w Częstochowie
12.04.2012- spotkanie w II Liceum Ogólnokształcącym im. W. Broniewskiego w Koszalinie
27.11.2012- spotkanie z młodzieżą licealną w ramach „Akademii w Bibliotece” w Bibliotece Miejskiej w Częstochowie nt. Czy życie jest warte przeżycia, a więc po co komu filozofia?
- 28.11.2012- gościnne wystąpienie na Kole Naukowym Studentów Filozofii AJD
referat: Czy chrześcijaństwo jest (dla filozofii?!/jako filozofia?!/in se?!) zbyt piękne, aby mogło być prawdziwe?” Przeciw/współ-myśląc z Lucem Ferry
- 11.04.2014- spotkanie filozoficzne z młodzieżą w I LO im. J. Słowackiego w Częstochowiena temat: Na jakie podstawie człowieka ma prawa człowieka i czy nie jest to bezprawne? Spotkanie odbyło się w ramach promującego filozofię projektu: Czy w dobie Facebooka ktoś jeszcze mądrości i sensu istnienia szuka, czyli po co współczesnemu człowiekowi filozofia?
- 9.05.2014- spotkanie filozoficzne z młodzieżą w I LO im. J Słowackiego w Częstochowie na temat: Czy istnienie może być aż tak bezsensowne, że nawet samobójstwo jest bez sensu? Spotkanie odbyło się w ramach promującego filozofię projektu: Czy w dobie Facebooka ktoś jeszcze mądrości i sensu istnienia szuka, czyli po co współczesnemu człowiekowi filozofia?
- 14.05.2014- gościnne wystąpienie na Kole Naukowym Studentów Filozofii AJDreferat: Reinkarnacja i/a/czy zmartwychwstanie: tożsamość, komplementarność, dychotomia? Hermeneutyka światopoglądowych założeń i konsekwencji idei eschatologicznych
- 22.09.2014- gościnne wystąpienie na Kole Naukowym Studentów Filozofii AJD referat: Jak nawrócić filozofioznawstwo na filozofię? W kierunku nie-tomistycznego odkrywania nieprzemijającej wartości myśli
św. Tomasza z Akwinu, a więc dlaczego warto/należy (i) dziś filozofować w duchu Tomasza. (W 740. rocznicę śmierci)
- 3.12.2014, Wrocław- wystąpienie gościnne na zaproszenie Koła Naukowego Filozofów Uniwersytetu Wrocławskiego referat: „Nie mamy filozofów, tylko komentatorów” (A. Camus), a więc o tym, jak nawrócić filozofów na filozofię?
- 14.01.2015- udział w dyskusji wraz z dr hab. Maciejem Woźniczką nt. W poszukiwaniu prawdy- nauka czy religia?,w ramach popularyzatorsko-filozoficznego cyklu spotkań Filozofujmy! w Ośrodku Promocji Kultury „Gaude Mater” w Częstochowie; w ramach promocji tego spotkania udział w audycji radiowej w Radiu Fiat wraz z dr Markiem Perkiem
- od lutego 2015 r. współprowadzenie co dwa tygodnie wraz z Aleksandrą Mieczyńską i Markiem Bartonem w Radiu Fiat audycji poświęconej refleksji nad rzeczywistością kulturalno-społeczną,
- 17.03.2015 r.- spotkanie z młodzieżą I LO im. J. Słowackiego w Częstochowie poświęcone osobie i myśli św. Tomasza z Akwinu,
- 1.04.2015 r.- wykład Człowiek w poszukiwaniu sensu metafizycznego dla słuchaczy Uniwersytetu III wieku Akademii im. Jana Długosza w Częstochowie i Politechniki Częstochowskiej
Przynależność do stowarzyszeń naukowo-badawczo-kulturalnych:
- Polskie Towarzystwo Filozoficzne Oddział w Częstochowie - członek,
- Instytut Sacra Design - przewodniczący rady głównej,
- Centrum Dialogu Międzykulturowego - wicedyrektor
Doświadczenie dydaktyczne:
a) szkoła:
- IX 2010-II 2011- IX LO im. C.K. Norwida w Częstochowie, nauczyciel filozofii;
byłem opiekunem laureata Ogólnopolskiej Olimpiady Filozoficznej
- IX 2010-IX 2011- Publiczne Gimnazjum SPSK im. św. Józefa w Częstochowie nauczyciel filozofii
b) uczelnia:
* rok akademicki 2010/2011:
- w ramach zatrudnienia na umowę o dzieło na stanowisku asystenta w Zakładzie Filozofii Akademii im. Jana Długosza w Częstochowie prowadzenie następujących zajęć dydaktycznych:
a) historia filozofii (ćwiczenia)- na kierunku pedagogika, studia stacjonarne- w sumie 120 godzin,
b) współczesne koncepcje antropologiczne i etyczne (ćwiczenia)- na kierunku pedagogika, studia stacjonarne i niestacjonarne- w sumie 240 godz
* rok akademicki 2011/2012:
- w ramach zatrudnienia na umowę o dzieło na stanowisku asystenta w Zakładzie Filozofii Akademii im. Jana Długosza w Częstochowie prowadzenie następujących zajęć dydaktycznych:
a) propedeutyka filozofii (ćwiczenia)- na kierunku pedagogika, studia stacjonarne- w sumie 30 godzin
b) historia filozofii (ćwiczenia)- na kierunku pedagogika, studia stacjonarne- w sumie 60 godzin
c) współczesne koncepcje antropologiczne i etyczne (ćwiczenia)- na kierunku pedagogika, studia stacjonarne i niestacjonarne- w sumie 210 godzin
* rok akademicki 2012/2013:
- w ramach zatrudnienia na umowę o dzieło na stanowisku asystenta w Zakładzie Filozofii Akademii im. Jana Długosza w Częstochowie prowadził następujące zajęcia dydaktyczne:
a) propedeutyka filozofii (ćwiczenia)- na kierunku pedagogika, studia niestacjonarne- w sumie godzin 36
b) filozofia społeczna (ćwiczenia)- na kierunku filologia angielska, studia niestacjonarne- w sumie godzin 15
c) dydaktyka filozofii i etyki (ćwiczenia)- na kierunku filologia angielska, studia niestacjonarne, w sumie godzin 15
* rok akademicki 2013/2014:
- w ramach zatrudnienia na umowę zlecenie na stanowisku asystenta w Zakładzie Filozofii Akademii im. Jana Długosza w Częstochowie prowadził następujące zajęcia dydaktyczne:
a) etyka (ćwiczenia)- na kierunku filozofia, studia stacjonarne, w sumie 30 godzin
* rok akademicki 2014/2015:
- w ramach zatrudnienia na umowę zlecenie na stanowisku asystenta w Zakładzie Filozofii Akademii im. Jana Długosza w Częstochowie prowadził następujące zajęcia dydaktyczne:
a) filozoficzne wzorce sztuki życia (ćwiczenia)- na kierunku analityka i kreatywność społeczna, studia stacjonarne, 15 godzin,
b) Filozofia Wschodu (ćwiczenia)- na kierunku filozofia I stopnia, studia stacjonarne, 60 godzin (dwie grupy)